طرح درس روزانه علوم تجربی هفتم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طرح درس روزانه علوم تجربی هفتم
نوشته شده در شنبه 28 دی 1392
بازدید : 4577
نویسنده : متین ساق سلیمانی

طرح درس روزانه علوم تجربی پایه هفتم فصل ششم دوره متوسطه(اول)

مشخصات کلی

شماره طرح درس: 12

موضوع درس:باران چگونه تشکیل می شود؟

مجری: طیب فتح الهی

تاریخ اجرا:17/9/92

مدت زمان اجرا: 90دقیقه

مدرسه ومحل اجرا:نمونه باهنر

سال تحصیلی:93-92

کلاس: هفتم B

تعداد فراگیران: 21نفر

 

اهداف

کلی

آشنایی با چگونگی تشکیل باران واین که باران پس از بارش به کجا می رود.

 

رفتاری

فراگیران در پایان درس بتوانند:

حیطه/سطح

 

1-شرایط تشکیل باران رابیان کند.

2-علت بارش برف وتگرگ شرح دهد.

3-با انجام آزمایش علت بارش باران را توضیح دهد.

4-پس از بارش آب ها به چه صورت هایی درمی آیند.

5-حوضه آبریز و مخروط افکنه را تعریف کند.

6-حوضه های آبریز منطقه خود را بشناسد.

7-مزایا و مشکلات سدها را با هم مقایسه کند.

8-آب را یک نعمت خداوندی دانسته و از هدر رفتن آن جلوگیری کند.

دانشی

 

مهارتی

 

مهارتی

 

دانشی

 

دانشی

مهارتی

نگرشی

 

انتخاب

روش های(الگوهای) تدریس

بارش مغزی ، پرسش و پاسخ ، نمایشی(فیلم و عکس)

 

رسانه های آموزشی

تابلو/ کتاب / فیلم / عکس

زمان(دقیقه)

 

مراحل اجرا

کارهای مقدماتی

احوالپرسی،ایجادانگیزه، حضوروغیاب، بررسی تکالیف

15

 

ارزشیابی تشخیصی

فعالیت معلم

فعالیت فراگیران

5

 

این ارزشیابی به منزله تعیین نقطه شروع است:

آب چه نقشی در زندگی ما دارد؟

آبکره چیست ؟

توزیع آب دربخش های مختلف آبکره چگونه است؟

درگیر شدن دانش آموزان با موارد مطرح شده و پاسخ دادن به انها

 

ارائه درس

1-با انجام آزمایش چگونگی بارش و شرایط تشکیل باران را توضیح می دهیم.

2-علت بارش برف وتگرگ راشرح میدهیم

3-بااستفاده از فیلم هواشناسی وکارهای آن راتوضیح می دهیم.

4- با انجام آزمایش نشان می دهیم که باران پس از بارش کجا می رود.

5- بااستفاده از تصاویر چرخه ی آب را شرح می دهیم.

6- بااستفاده از فیلم حوضه آبریز و تشکیل مخروط افکنه را شرح می دهیم.

انجام آزمایش بصور ت گروهی و ارائه گزارش آن(درهر دو مورد)

توجه و دقت ومشارکت در بحث

پرسش و پاسخ در مورد مباحث مطرح شده

حل فکر کنید صفحه63

مطالعه درس جدید

40

 

فعالیت های تکمیلی

جمع بندی و نتیجه گیری

مرور درس ارائه شده با بهره گیری از دانش آموزان

10

 

ارزشیابی تکوینی( مرحله ای)

پرسش از مواد تدریس شده با توجه به هدف های رفتاری و آزمایش های انجام شده

10

 

تعیین تکلیف

انجام جمع آوری اطلاعات صفحه62 و فعالیت صفحه63

5

 

تعیین موضوع جلسه آینده

پرسش ، بررسی فعالیت ها، ارائه درس جدید

5

 

 

 






مطالب مرتبط با این پست
.